www.Kursy.Grafoteka.pl

CorelDRAW, Photoshop – kursy i tutoriale dla grafików

Sprawdź kursy dla grafików Kursy grafiki komputerowejWideotutoriale CorelDRAW i Photoshop Blog dla grafikaNapisz lub zadzwoń do nas Kontakt

Kurs został dodany do koszyka.

Kurs został dodany do koszyka.
Złóż zamówienie

Kurs został usunięty z koszyka.

Kurs został usunięty z koszyka.

Powstał błąd podczas działania koszyka. Przepraszamy.

Powstał błąd podczas wysyłania formularza zamówienia.


Ten kurs znajduje się już w Twoim koszyku.

Ten kurs znajduje się już w Twoim koszyku.
Złóż zamówienie

Koszyk jest pusty.

Koszyk jest pusty, nie można wysłać zamówienia.
Dodaj kurs do koszyka

Projektuj banery WWW
Wstecz
Grafika komputerowa KURSY DLA GRAFIKÓW Poradnik dla kupujących Poradnik kupującego Grafika komputerowa CorelDRAW Kompendium wiedzy Photoshop. Kreatywne projektowanie Kreatywne projektowanie z Photoshopem Projektowanie stron internetowych Projektuj strony WWW z Corelem
Kursy do pobrania z internetu

Kurs projektowania reklam internetowych — Spis rozdziałów

Opis kursu

Spis treści

Jak zamówić kurs?


Kurs projektowania banerów
Kurs projektowania banerów Dodaj ten kurs do koszyka Bezpłatne próbki kursu

 

Lubisz dokładnie wiedzieć, co dostajesz?
Poniżej znajdziesz omówienie głównych zagadnień
każdego z 43 rozdziałów kursu.

01-05 Planowanie i teoria.

01 Wstęp, czyli czym jest baner? Czas trwania filmu 02:41
Każdy internauta styka się z banerami przeglądając strony www. W pierwszym rozdziale kursu, słowem wstępu, przybliżymy sobie krótko: co oznacza słowo baner, skąd pochodzi oraz czym w ogóle są banery internetowe.

02Specyfikacja techniczna banerów. Czas trwania filmu 12:03
Przez cały kurs będziemy zwracać uwagę na te cechy, którymi powinna odznaczać się skuteczna reklama. Ale nasze wysiłki na nic się nie zdadzą, jeśli baner nie będzie spełniał określonych wymagań od strony technicznej.
Porozmawiamy o formatach, standardach oraz o tym, skąd czerpać fachową wiedzę na ten temat. Rzetelnym źródłem informacji o reklamie w internecie jest np. strona IAB.
Zajrzymy także na strony dużych reklamobiorców i przyjrzymy się, jakie wymagania musi spełniać nasz baner, jeśli chcielibyśmy reklamować się np. na Onecie czy z pomocą Google AdWords.

03 Elementy skutecznej reklamy. Czas trwania filmu 06:28
Sam proces projektowania banera, to tylko jeden z kilku etapów planowania kampanii reklamowej.
W tym rozdziale poznasz najważniejsze. Warto np. przygotować specjalną ofertę, która będzie tematem naszego banera. Za reklamą musi stać coś WARTOŚCIOWEGO dla internauty.
Przed uruchomieniem programu graficznego, czeka nas więc parę istotnych spraw do przemyślenia.

04Gdzie warto się reklamować. Czas trwania filmu 07:42
Poprzedni rozdział poświęcony jest tym zagadnieniom, które z pewnością pomogą nam zwiększyć skuteczność reklamy.
W tym rozdziale zobaczysz kilka konkretnych porad, jak wyszukiwać strony internetowe, na których można się zareklamować licząc na dobry efekt, a przy tym starannie planując wydatki.

05Copywriting czyli treść. Czas trwania filmu 09:19
Kolejny bardzo ważny element skutecznej reklamy, to treść. A mówiąc dokładniej — jeden z najważniejszych.
Ale daną treść można przekazać na różne sposoby, jak więc podnieść skuteczność naszego przekazu? Tym zajmuje się Copywriting.
Copywriting, to pisanie tekstów reklamowych: od krótkich haseł, po całe oferty.

 




06-08 Narzędzia projektanta banerów.

06Narzędzia projektanta banerów. Czas trwania filmu 05:06
Czy potrzebne są specjalistyczne narzędzia do projektowania banerów internetowych? Temu tematowi przyjrzymy się w tym rozdziale.
Od strony technicznej banery możemy podzielić na dwie główne grupy:
1. Banery statyczne.
2. Banery animowane.

Banery statyczne możemy tworzyć z pomocą dowolnego programu do grafiki, np. Gimp, czy też Photoshop. Inaczej sprawa wygląda w przypadku reklam animowanych. Tutaj najważniejsza dla projektanta banerów jest technologia Flash.

07Swish. Przegląd możliwości programu. Czas trwania filmu 25:08
Z wcześniejszego rozdziału dowiesz się, że podstawowym narzędziem projektanta banerów internetowych jest program obsługujący technologię Flash. Takim programem jest program Swish. Bezkonkurencyjny cenowo (bezpłatny dla użytkowników CorelDRAW X5), oferujący ogrom narzędzi ułatwiających proces projektowania.
W tym rozdziale poznasz program Swish nieco bliżej, dzięki obszernemu omówieniu najważniejszych jego zalet:
— Konfigurowalny interfejs;
— Praca z kreatorem banerów;
— Szablony i gotowe efekty animacji;
— Ułatwienia dla początkujących użytkowników.

 

08Narzędzie do tworzenia reklam displayowych. Czas trwania filmu 07:04
Sporo uwagi w tym kursie poświęcimy systemowi reklamowemu Google AdWords. Dlaczego?
Ponieważ to skuteczny i tani sposób na prowadzenie własnej kampanii banerowej.
Spośród bardzo wielu użytecznych narzędzi Google AdWords zwrócimy w tym rozdziale uwagę na jedno z nich. To bezpłatny kreator banerów. W kilku krokach pozwoli nam utworzyć reklamę w dowolnym formacie, nie tylko statyczną, ale także animowaną.




09 Inspiracje.

09Inspiracje. Czas trwania filmu 04:33
Warto uczyć się od najlepszych, dlatego odwiedzimy kilka serwisów gromadzących reklamy z całego świata. Takie miejsca, to doskonałe źródło inspiracji.




10 Planowanie kampanii banerowej.

10Planowanie kampanii banerowej. Czas trwania filmu 03:53
Sporo mówiliśmy wcześniej o cechach skutecznego banera. Jednak sytuacja komplikuje się, gdy planujemy nawet niewielką kampanię, czyli emisję więcej niż jednej reklamy jednocześnie.
O czym warto wiedzieć w takiej sytuacji?
Najważniejszym celem zarówno dla banera, jak i dla całej kampanii jest przede wszystkim skuteczność; chcemy aby baner przyciągał odwiedzających np. na naszą stronę internetową. Taki jest także cel kampanii, ale baner pozwala nam na znacznie więcej niż reklama tekstowa, pozwala kreować wizerunek. Nawet jeśli nie jest to nasz najważniejszy cel, to i tak dzieje się to automatycznie, dlatego warto zadbać o spójność wszystkich naszych reklam. Coś powinno je łączyć — np. treść i grafika.




11-13 Photoshop. Projektowanie motywu głównego banerów.

11Photoshop. Motyw główny banerów. Część 1. Czas trwania filmu 13:29
Ten i następne dwa rozdziały potraktuj jako bonus, ponieważ są nieco luźniej związane z tematyką kursu.
Planując kampanię reklamową warto zastanowić się nad tymi czynnikami, dzięki którym kampania będzie spójna. To może być np. jednolita kolorystyka wszystkich banerów.
Zgodnie z ustaleniami z poprzedniego rozdziału, motywem charakterystyczny dla wszystkich reklam, które wykonamy w następnych rozdziałach będzie motyw gadziego oka.
Od strony technicznej najprościej byłoby przygotować po prostu fotomontaż, jednak na potrzeby naszej przykładowej kampanii reklamowej wykonamy ilustrację od podstaw w Photoshopie. Dzięki temu przyjrzymy się kilku istotnym, z punktu widzenia projektanta banerów, sprawom.
W pierwszym rozdziale na bazie szkicu utworzymy główny zarys elementów skóry i nałożymy na rysunek teksturę.

12Photoshop. Motyw główny banerów. Część 2. Czas trwania filmu 10:04
Kontynuujemy prace nad motywem gada. Zajmiemy się na początek światłocieniem z wykorzystaniem narzędzi Rozjaśnianie i Ściemnij.
A w dalszej części przygotujemy projekt już z myślą o przyszłej animacji powiek. Prostą animację, czyli sekwencję mrugnięć, wykonamy w programach: Photoshop, Swish i Flash. Ale to w następnych rozdziałach.

13Photoshop. Motyw główny banerów. Część 3. Czas trwania filmu 05:01
Kończymy malowanie gadziego oka.
W ostatnim rozdziale zajmiemy się samym okiem oraz źrenicą. To proste elementy, ale istotne z punktu widzenia naszych przyszłych reklam. To głównie oko ma na celu przyciągać uwagę.
Motyw pozostawimy w stanie surowym. Kadrowanie, a przede wszystkim kolorystykę będziemy dostosowywać dla każdej z reklam indywidualnie. I od następnego rozdziału przechodzimy do sedna sprawy, czyli właśnie do tworzenia banerów w programach graficznych.




16-19 Photoshop. Projektowanie banera w formacie GIF.

16Photoshop. Narzędzia do animacji Czas trwania filmu 11:48
Najnowsze wersje Photoshopa wyposażone są w narzędzia umożliwiające tworzenie animacji. Proste i wygodne w obsłudze świetnie nadają się do tworzenia animowanych banerów w formacie .GIF.
Nim przejdziemy do pracy przyjrzyjmy się możliwościom Photoshopa w tym zakresie. Najważniejszym narzędziem będzie w takiej sytuacji panel Animacja (w CS6 Oś czasu). W wersji Extended Photoshopa możliwości panelu Animacja są zdecydowanie bardziej rozbudowane, i to im przyjrzymy się w tym filmie przede wszystkim.

 

17Photoshop. Animowany GIF. Część 1. Czas trwania filmu 06:33
Pora przejść do części praktycznej. Nasze zadanie to zaprojektowanie animowanego banera w formacie .GIF.
Zadbamy o to, by od strony technicznej nasz projekt spełniał wymaganie Google AdWords, czyli: rozmiar, format i prędkość odtwarzania w klatkach na sekundę.
Tak jak w każdym z wykonanych przez nas projektów, także i w tym wypadku wykorzystamy motyw gadziego oka.
W pierwszej części zdefiniujemy format, dostosujemy motyw główny i rozpoczniemy prace nad tłem banera. Dodamy także niezwykle istotny element reklamy, jakim jest przycisk zachęcający internautów do podjęcia konkretnego działania.

18Photoshop. Animowany GIF. Część 2. Czas trwania filmu 11:57
Rozpoczynamy pracę nad animacją. W Photoshopie, podobnie jak w wielu innych programach do animacji, praca nad ruchem, to praca z klatkami kluczowymi.
Zajmiemy się animacją powiek; przyjrzymy się więc pracy z klatkami kluczowymi. Klatki kluczowe służą do definiowania najważniejszych momentów animacji. W przypadku powiek będzie to położenie: w pierwszej klatce definiujemy położenie powieki w pozycji wyjściowej, czyli otwartej, w drugiej klatce ustawiamy powiekę w pozycji zamkniętej. Photoshop sam dokona obliczeń pomiędzy klatkami kluczowymi tworząc ruch.
Klatki kluczowe można dodawać, usuwać, przemieszczać i kopiować.

19Photoshop. Animowany GIF. Część 3. Czas trwania filmu 16:15
Kolejne animowane elementy naszego banera, to teksty reklamowe. Treść reklamy to kilka prostych komunikatów plus logo. Poszczególne elementy będą się pojawiały reklamie w określonej kolejności, wykorzystamy więc panel Animacja nieco intensywniej.
Oprócz pracy z klatkami kluczowymi i właściwościami warstw, które można animować (np. położenie) więcej uwagi poświęcimy pracy z warstwami dokumentu w panelu Animacja.




20 Google AdWords. Przesyłanie gotowej reklamy do emisji.

20Google AdWords. Przesyłanie banerów do emisji. Czas trwania filmu 06:27
W kursie wielokrotnie powracamy do tematu Google AdWords ponieważ jest to bardzo wygodny, skuteczny i stosunkowo niedrogi sposób na prowadzenie kampanii reklamowych.
Ukończyliśmy projektowanie banera, najwyższa pora rozpocząć jego emisję.
Zobaczymy jak korzystając z systemu Google AdWords przesłać baner do emisji. W identyczny sposób, od strony technicznej, zamieścimy zarówno reklamę w formacie .JPG, .GIF czy też baner Flashowy, czyli w formacie .SWF.




21-28 Swish. Projektowanie banera reklamowego

21Swish. Projektowanie banera reklamowego. Część 1 Czas trwania filmu 06:33
Flash to wciąż podstawowa technologia projektantów internetowych reklam.
7 rozdział tego kursu przybliża możliwości programu Swish, który jest znakomitym narzędziem do projektowania banerów.
Pora więc przystąpić do stworzenia banera właśnie z pomocą programu Swish. Będzie to reklama o rozmiarach 728x90px; normy określają ten format jako Leaderboard lub Super Banner.
Pracę rozpoczniemy od przeanalizowania szkicu wykonanego w Photoshopie. W tym banerze także wykorzystamy motyw gadziego oka oraz trzy zmieniające się sceny z różną zawartością i z różną treścią.

22Swish. Projektowanie banera reklamowego. Część 2 Czas trwania filmu 10:02
Wiemy już co mamy robić, rozpoczynamy więc pracę. Uruchamiamy więc dowolną wersję programu Swish. Wersja Minimax w zupełności wystarczy do projektowania banerów internetowych.
Pierwszy krok, to utworzenie nowego filmu i zdefiniowanie jego właściwości, takich jak wymiary sceny czy też prędkość odtwarzania w klatkach na sekundę.
Kolejny etapy pracy nad banerem to przygotowanie tła. Wykorzystamy narzędzie Transformacja wypełnienia i zobaczymy, jak pracuje się w Swishu z gradientami.
Na koniec tego rozdziału zaimportujemy do Swisha elementy bitmapowe tworzące nasz motyw główny.

23Swish. Projektowanie banera reklamowego. Część 3 Czas trwania filmu 09:01
Kontynuujemy pracę. A rozdział zaczniemy od zaimportowania elementów graficznych z których składa się motyw główny, czyli gadzie oko. Zobaczymy jak pracować z klipami, które ułatwiają edycje nieco bardziej złożonych obiektów oraz pomagają zachować porządek w scenie, co ułatwia kontrolowanie projektu.
Zaczniemy także umieszczać kolejne elementy reklamy.

24Swish. Projektowanie banera reklamowego. Część 4 Czas trwania filmu 08:41
Wielokrotnie powtarzaliśmy, jak ważnym elementem banera jest treść. Pora więc na umieszczenie pierwszego tekstu reklamowego. I od razu zajmiemy się jego animacją.
Swish to pokaźna biblioteka gotowych efektów; wystarczy dosłownie kilka kliknięć, by wzbogacić tekst efektowną animacją. Efekty są w pełni konfigurowalne. Wybierzemy więc jeden z nich i dostosujemy do potrzeb naszej reklamy.

25Swish. Projektowanie banera reklamowego. Część 5 Czas trwania filmu 09:45
Pora wprowadzić kolejne elementy tekstowe. Baner będzie składał się z kilku haseł reklamowych. Jeżeli chodzi o ruch, to główne zadanie animacji będzie polegało na zakrywaniu i odkrywaniu poszczególnych elementów, przede wszystkim tekstowych.
W tym rozdziale intensywniej wykorzystamy oś czasu, czyli pracę z klatkami.
Po raz kolejny sięgniemy także do biblioteki efektów.

26Swish. Projektowanie banera reklamowego. Część 6 Czas trwania filmu 14:44
Tworząc reklamy z myślą o Google AdWords powinniśmy skupić się w szczególności na ostatnich klatkach banera, ponieważ nie będziemy mogli zapętlić reklamy. Animacja zostanie odtworzona tylko raz, a następnie zatrzyma się z reguły w ostatniej klatce.
Od teraz będziemy skupiać się właśnie na tej końcowej części reklamy. Umieścimy wszystkie zaplanowane elementy.

27Swish. Projektowanie banera reklamowego. Część 7 Czas trwania filmu 07:34
Na koniec pracy nad tym banerem zostawiliśmy sobie dwa ważne elementy. Po pierwsze animacja mrugającego oka. I tym się teraz zajmiemy.
Nasze zadanie jest proste: zmiana położenia dwóch obiektów, tak by utworzyć sekwencję mrugnięcia.
Praca z klatkami w programie Swish jest bardzo wygodna, a to jeden z warunków wydajnej pracy nad animacjami. Klatki możemy dodawać, usuwać, a ruch zdefiniowany pomiędzy klatkami kluczowymi kopiować i wykorzystywać dowolną ilość razy.

28Swish. Projektowanie banera reklamowego. Część 8 Czas trwania filmu 15:22
Druga ważna sprawa, którą zostawiliśmy na koniec to utworzenie przycisku, w tym rozdziale zobaczymy więc, jak w Swishu tworzyć interakcyjne przyciski z efektem rollover. Rollover, to zmiana wyglądu przycisku, w momencie gdy znajdzie się nad nim wskaźnik np. myszki.
Ostatnia czynność, to umieszczenie kodu w języku ActionScript odpowiedzialnego za współpracę banera z systemem Google AdWords.
Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku wersji Max i MiniMax Swisha, dlatego przyjrzymy się pracy z kodem ActionScript w obu wersjach.
Ostatnia czynność to oczywiście zapisanie reklamy w formacje .SWF, czyli w formacie Flasha. Swish oferuje niezbędne opcje związane z eksportem do różnych formatów, również do formatu animowanego gifa.

Zobacz gotowy baner przygotowany w programie Swish




29-35 Adobe Flash. Projektowanie banera reklamowego

29Adobe Flash. Projektowanie banera reklamowego. Część 1 Czas trwania filmu 13:04
Adobe Flash to najpopularniejsze narzędzie do projektowania z wykorzystaniem technologii Flash. W tym i w kolejnych sześciu rozdziałach będziemy tworzyć baner właśnie w programie Adobe Flash.
Badania pokazują, iż baner o rozmiarach 300x250px charakteryzuje się dobrą skutecznością i taką reklamę zaprojektujemy.
Rozpoczniemy, podobnie jak podczas pracy ze Swishem, zaczniemy od przeanalizowania szkicu w Photoshopie.
Temat banera? Bezpłatny kurs wideo Photoshopa.
W tym rozdziale zdefiniujemy także nowy format banera i przygotujemy tło naszej reklamy.

30Adobe Flash. Projektowanie banera reklamowego. Część 2 Czas trwania filmu 08:42
Zanim przejdziemy do animacji umieścimy w projekcie reklamy najważniejsze jej elementy, przede wszystkim tekst.
Flash pozwala na wygodną pracę z tekstem i oferuje wszystkie niezbędne opcje, a nawet nieco więcej. Polecenie Rozdziel umożliwi nam kontrolowanie każdej litery z osobna.
Porozmawiamy także o bardziej zaawansowanych opcjach związanych z osadzaniem czcionek w projekcie oraz opcjach związanych z wygładzaniem (renderowaniem) czcionek.

31Adobe Flash. Projektowanie banera reklamowego. Część 3 Czas trwania filmu 11:12
Zarówno Flash, jaki i Photoshop należą do tego samego producenta, nic więc dziwnego, że oba programy dobrze ze sobą współpracują. W tym rozdziale zaimportujemy przygotowane w Photoshopie elementy graficzne i przy tej okazji przyjrzymy się właśnie opcjom związanym z wczytywaniem obrazków w formacie Photohopa.
Warto wiedzieć, że importować do Flasha możemy także przygotowany w Photoshopie tekst.

32Adobe Flash. Projektowanie banera reklamowego. Część 4 Czas trwania filmu 10:41
Najważniejsza część tego rozdziału, to przygotowanie przycisku będącego zachętą do wykonania określonej czynności. Podobnie, jak to miało miejsce w Swishu, także i teraz będzie to przycisk typu rollover.

33Adobe Flash. Projektowanie banera reklamowego. Część 5 Czas trwania filmu 15:12
Wszystkie elementy banera mamy przygotowane, pora więc rozpocząć animację.
Praca nad ruchem to praca z Osią czasu, a dokładniej mówiąc z klatkami: kluczowymi i zwykłymi.
W tym rozdziale zajmiemy się dwoma fragmentami tekstu, a także płynnym przejściem do końcowej, najważniejszej planszy.

34Adobe Flash. Projektowanie banera reklamowego. Część 6 Czas trwania filmu 10:32
Kolejnym animowanym elementem jest oko wraz z mrugającymi powiekami.
Oprócz standardowej pracy z klatkami, sięgniemy także po maski, dzięki którym dopasujemy powieki.
Jest jeszcze jeden atrybut, który można wygodnie animować we Flashu — to kolor. Dodamy do naszego obrazka subtelny efekt zmiany koloru.

35Adobe Flash. Projektowanie banera reklamowego. Część 7 Czas trwania filmu 07:09
Nasz baner jest już gotowy. Pozostały jeszcze dwie sprawy.
Po pierwsze kod ActionScript odpowiedzialny przede wszystkim za to, że po kliknięciu w reklamę wykonana zostaje określona operacja; najczęściej jest to przekierowanie do zdefiniowanej przez nas strony. Podobnie, jak to zrobiliśmy w Swishu, także i teraz zdefiniujemy kod, który umożliwi nam współpracę z Google AdWords.
A druga sprawa, to oczywiście eksport gotowej reklamy do odpowiedniego formatu czyli formatu .SWF.

Zobacz gotowy baner przygotowany w programie Flash




36-37 Kampania reklamowa na Facebooku.

36Facebook. Projektowanie banera. Czas trwania filmu 12:45
W tym rozdziale przyjrzymy się reklamom na Facebooku.
Nie każda reklama zostanie przez administratorów tego portalu dopuszczona do emisji, zaczniemy więc od analizy cech, którymi powinna się charakteryzować.

Moduł reklamowy składa się z grafiki o niewielkich rozmiarach np. 110x80px (99x72px) oraz z tekstu (do niedawna było to 135 znaków, teraz jest 90).
W pierwszym rozdziale krok po kroku, z wykorzystaniem naszego motywu głównego, zaprojektujemy w Photoshopie obrazek do naszej reklamy. Tak, aby grafika z jednej strony wyróżniała się spośród innych reklam, ale z drugiej strony, aby była zgodna z zasadami Facebooka.

37Facebook. Kampania reklamowa. Czas trwania filmu 13:47
Ukończyliśmy projektowanie banera, najwyższa pora rozpocząć jego emisję. Poznasz opcje systemu reklamowego Facebooka.
Utworzysz swoją pierwszą kampanię reklamową.
W tym rozdziale:
— Dodawanie grafiki do reklamy;
— Opcje demograficzne systemu reklamowego Facebooka;
— Definiowanie zainteresowań grupy docelowej naszej reklamy;
— Sposoby płatności za emisje reklamy: koszt za wyświetlanie oraz koszt za kliknięcie.

Ponadto omówimy czym są Wydarzenia na Facebooku, i jak je wykorzystywać jako narzędzie reklamowe.
Specjalnie na potrzeby tego kursu przebudowaliśmy firmową stronę na Facebooku i przeprowadziliśmy kilkudniową kampanię reklamową. Na koniec przyjrzymy się więc rzeczywistym wynikom.

Dlaczego warto zamówić ten kurs

Zaleta Od teraz samodzielnie zaplanujesz i zrealizujesz kampanię banerową dla siebie i na zlecenie.
Zaleta To jedyny w Polsce kurs multimedialny, który porusza temat projektowania reklam dla internetu.
Zaleta Kurs został przygotowany przez grafika z wieloletnim stażem (w branży od 1998 roku).
Zaleta 6 godzin materiału wideo jakości HD z polskim lektorem.
Zaleta 60 dni bezwarunkowej gwarancji. Jeśli uznasz, że to kurs nie dla Ciebie, zwracamy Ci pełną kwotę bez żadnych pytań.


100% gwarancja zwrotu pieniędzy


www.grafoteka.pl